Open3D (C++ API)
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Eigen.h File Reference
#include <Eigen/Core>
#include <Eigen/StdVector>
#include <tuple>
#include <vector>

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Namespaces

 Eigen
 
 open3d
 
 open3d::utility
 

Typedefs

typedef Eigen::Matrix< double, 6, 6 > Eigen::Matrix6d
 Extending Eigen namespace by adding frequently used matrix type. More...
 
typedef Eigen::Matrix< double, 6, 1 > Eigen::Vector6d
 
typedef Eigen::Matrix< double, 6, 6, Eigen::DontAlign > Eigen::Matrix6d_u
 
typedef Eigen::Matrix< double, 4, 4, Eigen::DontAlign > Eigen::Matrix4d_u
 
using open3d::utility::Matrix4d_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Matrix4d >
 
using open3d::utility::Matrix6d_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Matrix6d >
 
using open3d::utility::Vector2d_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Vector2d >
 
using open3d::utility::Vector4i_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Vector4i >
 
using open3d::utility::Vector4d_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Vector4d >
 
using open3d::utility::Vector6d_allocator = Eigen::aligned_allocator< Eigen::Vector6d >
 

Functions

Eigen::Matrix4d open3d::utility::TransformVector6dToMatrix4d (const Eigen::Vector6d &input)
 
Eigen::Vector6d open3d::utility::TransformMatrix4dToVector6d (const Eigen::Matrix4d &input)
 
std::tuple< bool, Eigen::VectorXd > open3d::utility::SolveLinearSystemPSD (const Eigen::MatrixXd &A, const Eigen::VectorXd &b, bool prefer_sparse, bool check_symmetric, bool check_det, bool check_psd)
 Function to solve Ax=b. More...
 
std::tuple< bool, Eigen::Matrix4d > open3d::utility::SolveJacobianSystemAndObtainExtrinsicMatrix (const Eigen::Matrix6d &JTJ, const Eigen::Vector6d &JTr)
 
std::tuple< bool, std::vector< Eigen::Matrix4d, Matrix4d_allocator > > open3d::utility::SolveJacobianSystemAndObtainExtrinsicMatrixArray (const Eigen::MatrixXd &JTJ, const Eigen::VectorXd &JTr)
 
template<typename MatType , typename VecType >
std::tuple< MatType, VecType, double > open3d::utility::ComputeJTJandJTr (std::function< void(int, VecType &, double &)> f, int iteration_num, bool verbose)
 
template<typename MatType , typename VecType >
std::tuple< MatType, VecType, double > open3d::utility::ComputeJTJandJTr (std::function< void(int, std::vector< VecType, Eigen::aligned_allocator< VecType >> &, std::vector< double > &)> f, int iteration_num, bool verbose)
 
Eigen::Matrix3d open3d::utility::RotationMatrixX (double radians)
 
Eigen::Matrix3d open3d::utility::RotationMatrixY (double radians)
 
Eigen::Matrix3d open3d::utility::RotationMatrixZ (double radians)