30 #include <GLFW/glfw3.h> 35 namespace visualization {
38 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor>
GLVector3f;
39 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor>
GLVector4f;
40 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor>
GLMatrix4f;
42 GLMatrix4f
LookAt(
const Eigen::Vector3d &eye,
43 const Eigen::Vector3d &lookat,
44 const Eigen::Vector3d &up);
51 GLMatrix4f
Ortho(
double left,
58 Eigen::Vector3d
Project(
const Eigen::Vector3d &point,
59 const GLMatrix4f &mvp_matrix,
63 Eigen::Vector3d
Unproject(
const Eigen::Vector3d &screen_point,
64 const GLMatrix4f &mvp_matrix,
Eigen::Matrix< GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor > GLVector3f
Definition: GLHelper.h:38
Eigen::Vector3d Unproject(const Eigen::Vector3d &screen_point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
Definition: GLHelper.cpp:102
int ColorCodeToPickIndex(const Eigen::Vector4i &color)
Definition: GLHelper.cpp:118
GLMatrix4f Perspective(double field_of_view_, double aspect, double z_near, double z_far)
Definition: GLHelper.cpp:55
Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor > GLVector4f
Definition: GLHelper.h:39
Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor > GLMatrix4f
Definition: GLHelper.h:40
Eigen::Vector3d Project(const Eigen::Vector3d &point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
Definition: GLHelper.cpp:87
GLMatrix4f LookAt(const Eigen::Vector3d &eye, const Eigen::Vector3d &lookat, const Eigen::Vector3d &up)
Definition: GLHelper.cpp:36
Definition: PinholeCameraIntrinsic.cpp:34
int height
Definition: FilePCD.cpp:68
int width
Definition: FilePCD.cpp:67
GLMatrix4f Ortho(double left, double right, double bottom, double top, double z_near, double z_far)
Definition: GLHelper.cpp:70