Open3D (C++ API)  0.11.0
Typedefs | Functions
open3d::visualization::gl_util Namespace Reference

Typedefs

typedef Eigen::Matrix< GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor > GLVector3f
 
typedef Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor > GLVector4f
 
typedef Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor > GLMatrix4f
 

Functions

GLMatrix4f LookAt (const Eigen::Vector3d &eye, const Eigen::Vector3d &lookat, const Eigen::Vector3d &up)
 
GLMatrix4f Perspective (double field_of_view_, double aspect, double z_near, double z_far)
 
GLMatrix4f Ortho (double left, double right, double bottom, double top, double z_near, double z_far)
 
Eigen::Vector3d Project (const Eigen::Vector3d &point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
 
Eigen::Vector3d Unproject (const Eigen::Vector3d &screen_point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
 
int ColorCodeToPickIndex (const Eigen::Vector4i &color)
 

Typedef Documentation

◆ GLMatrix4f

typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor> open3d::visualization::gl_util::GLMatrix4f

◆ GLVector3f

typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor> open3d::visualization::gl_util::GLVector3f

◆ GLVector4f

typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor> open3d::visualization::gl_util::GLVector4f

Function Documentation

◆ ColorCodeToPickIndex()

int open3d::visualization::gl_util::ColorCodeToPickIndex ( const Eigen::Vector4i &  color)

◆ LookAt()

GLMatrix4f open3d::visualization::gl_util::LookAt ( const Eigen::Vector3d &  eye,
const Eigen::Vector3d &  lookat,
const Eigen::Vector3d &  up 
)

◆ Ortho()

GLMatrix4f open3d::visualization::gl_util::Ortho ( double  left,
double  right,
double  bottom,
double  top,
double  z_near,
double  z_far 
)

◆ Perspective()

GLMatrix4f open3d::visualization::gl_util::Perspective ( double  field_of_view_,
double  aspect,
double  z_near,
double  z_far 
)

◆ Project()

Eigen::Vector3d open3d::visualization::gl_util::Project ( const Eigen::Vector3d &  point,
const GLMatrix4f mvp_matrix,
const int  width,
const int  height 
)

◆ Unproject()

Eigen::Vector3d open3d::visualization::gl_util::Unproject ( const Eigen::Vector3d &  screen_point,
const GLMatrix4f mvp_matrix,
const int  width,
const int  height 
)